Blog

  • Blog
  • WebDesign
  • 5 old-school trendů webového designu, které NIKOMU nechybí!
5 old-school trendů webového designu, které NIKOMU nechybí!

5 old-school trendů webového designu, které NIKOMU nechybí!

Dnes se nejčastěji setkáváme s tím, že oceňujme krásný, uživatelsky přívětivý design webových stránek, které navštěvujeme. Vše vzniká pod taktovkou pečlivých UX designérů tak, aby uživatel dostal co nejlepší požitek z návštěvy webu. Neměli bychom ale zapomínat na to, jakým směrem se ubíraly trendy webdesignu ještě pár let zpět. Nebo měli?

1. Počítadla návštěvnosti

Pamatujete si na ně? Po pravdě, občas na tuhle praktiku ještě narazíme…

„Jste návštěvník číslo: 16549“ byla nejčastější informace, kterou jste dostali na „devadesátkovém“ webu. K čemu uživateli tato informace měla být je dodnes záhadou. Jelikož ale nefungovali google analytics a podobné nástroje, asi se jednalo o nejpodrobnější statistiku, kterou majitel webu dostal a čím se mohl „chlubit“ (ač stačilo, aby na web chodil sám a statistiky si vyklikal).

2. Best viewed in Netscape 4.0

V dnešní době responzivního designu, kdy se weby musí přizpůsobovat všem zařízením, prohlížečům atp. je toto již absolutně bizarní. Ale ano, tohle bylo součástí našeho online prostředí. Vyvíjelo se pro jeden prohlížeč a bylo „nutné“ uživateli říct – pokud se vám obsah nezobrazuje korektně, používejte Internet Explorer, čus. Best viewed with IE, Best viewed in 1024×768 (prostě si kup počítač s jiným rozlišením, chuligáne!), Best viewed with netscape Navigator. To byla klasická doporučení vývojářů.

3. Web v rekonstrukci/připravuje se

Z jakého důvodu nevíme, ale uživatelům bylo rozhodně potřeba říct, že web aktuálně nefunguje a předělává se nebo že se mohou v budoucnu těšit na zbrusu nový „nadupaný“ web. Ono by totiž nestačilo tam dát logo, kontaktní informace a případně krátký text. Ne ne, bylo potřeba tam hlavně narvat nějakou tu animaci.

4. Flash

K tomu asi není co dodat, kromě toho, že si uživatel nemohl prohlédnout půlku internetu, protože neměl aktualizovanou verzi Adobe Flash Playeru, tak se jednalo o „přelomovou“ věc. Do webů se mohly vkládat Gify, animace, hudba atp. Vše co chceme na stránce najít. A především co nám vůbec nepřekáží v nalezení toho, co hledáme…

4. Rámečky

Jeden z nejodpornějších webdesignových trendů, seznamte se – Frames! Odporná navigace, odporný content, všechno špatně.

Máte zájem o web, který podléhá moderním trendům? Klidně se nám ozvěte, rádi vám pomůžeme. Tohle už ne! 🙂 Ale pobavilo nás to, ne že ne….

Napište nám

Máte zájem o vytvoření nového webového řešení, nezávaznou konzultaci nebo třeba jen dotaz? Neváhejte nám napsat, jsme tu pro vás.

  • Adresa

    Brněnská 700/25
    Hradec Králové 500 06

    Fakturační údaje:

    FIRA Media s.r.o.
    Štrossova 1033
    Pardubice 530 03
    IČ: 04948475
    DIČ: CZ04948475

  • Telefon
  • E-mail

Zde můžete přiložit soubor (např. specifikace projektu)

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.