6 příkladů, jak sociální sítě ovlivňují SEO

Obrázek v intru
tlačítko

Vliv sociálních sítí na SEO bude odbornou veřejností vždy jedním z nejdiskutovanějších témat. Problém je, že Google si logicky střeží své algoritmy, tudíž se můžeme spoléhat pouze na to, jaké informace sami mezi lidi pustí, sledovat jejich doporučení a zároveň hledat mezi řádky, testovat, inspirovat se, měřit! A jelikož nejsme sami, kdo se touto problematikou zabývá, existuje řada průzkumů, které jasně ukazují to, že vliv sociálních sítí na SEO může být znatelný.

1) Větší potenciál pro zpětné odkazy

Zde je jedna jistota, portfólio zpětných odkazů výrazně ovlivňuje hodnocení vašeho webu. Dle Googlu však odkazy na sociálních sítích do portfólia jejich algoritmus nezapočítává. To však neznamená, že nemají na SEO vliv. Skrze sdílení vlastního obsahu můžete snadněji zasáhnout vaší cílovou skupinu, tím například zvýšit traffic na vašem webu, což může být jedním z ukazatelů relevantnosti obsahu v očích Googlu.

2) Zásah cílové skupiny a budování brandu

Souvisí to již s tím, co jsme psali v prvním bodě. Sdílením kvalitního obsahu můžete docílit nejen zvýšení přístupů na váš web nebo šíření prostřednictvím sítí samotných. Velice důležitým faktem je zde zvyšování povědomí o vaší značce. Sdílením kvalitního obsahu tedy budujete svůj brand. V budoucnu je tak více pravděpodobné, že lidé, kteří se již s vaší značkou setkali na sociálních sítích (ať už vědomě či nevědomě), se k vám oklikou vrátí (rozkliknou odkaz, navštíví kamennou prodejnu, objednají si produkt online atp.).

3) Influenceři

Kdo by dnes nechtěl být influencerem, dávat své fotky na instagram, točit videa, dostávat zaplaceno za propagování brandu… Ne každý je úspěšný, vlastně jen mizivé procento lidí se tímto dokáže uživit. Proč ale nevyužít tohoto potenciálu pro svůj byznys? Složitější cesta je „vytvořit si“ vlastního influencera takříkajíc na zelené louce, lehčí variantou je se spojit s někým, kdo již má svou pozici vybudovanou. Jak se ukazuje, jedná se o extrémně funkční model, jak propagovat svůj brand. Ani vyhledávače nejsou hloupí a dokáží si rozklíčovat váhu a úspěšnost takové spolupráce. Na SEO tak může mít i takováto spolupráce veliký vliv. Silný brand je totiž velice důležitý i ze SEO pohledu.

4) Lokální SEO

Až 80% lidí hledá na svých telefonech informace o podnicích v jejich okolí. Kam zajít na oběd, kde koupit nové boty, kde je nejbližší kino atp. Sociální sítě v podpoře lokálního SEO hrají veliký vliv. Vybudováním silné komunity a pozitivního hodnocení například na Facebooku si můžete extrémně pomoci. A opět – Budování brandu, zvýšení návštěv na webu, zvýšení počtu návštěvníku ve vaší prodejně, restauraci atp.

5) Hodnocení domény

To jak je vaše doména hodnocena, jakou váhu pro vyhledávače a následně uživatele má, je sestavováno na základě několika faktorů. Jedním z těch významných jsou zmínky o vašem webu. Pokud správně uchopíte rozličné sociální sítě, můžete z toho v budoucnu pouze profitovat. Síla vaší domény může výrazně povyrůst.

6) Rychlejší zaindexování vašeho obsahu

Vypublikovali jste na vašem webu nový článek a nikdo na něj nechodí? Těžko toho docílíte samovolně. Ze statistik vychází, že sdílením článku skrze sociální sítě docílíte mnohem rychlejšího zaindexování dané stránky a zároveň mnohem větší návštěvnosti. Je to naprosto logické, avšak stále se setkáváme s tím, že se vytvoří obsah na webu, ale dále se s ním nepracuje. A to je škoda.

 

SEO není jen o technicky správném zpracování vašeho webu. Zároveň novým webem také samovolně nedocílíte toho, že váš business raketově vystřelí. Aby váš brand rostl, síla webu se zvyšovala a výsledky vyhledávání byly takové, jaké si přejete, musíte neustále budovat kvalitní obsah a ideálně se snažit ho rozkřičet do světa. Co třeba pomocí sociálních sítí?

Zbývá jediné. Pojďme spojit síly.