Jak vytvořit účet Google Analytics.

Jak vytvořit účet Google Analytics
Radek Michlík
Jak vytvořit účet Google Analytics

Google Analytics je nástroj od společnosti Google, který v základu slouží jak pro měření návštěvnosti tak pro pokročilé reporty (chování návštěvníků na webu atp.), které mohou dobře posloužit nejen při marketingových strategiích. V našem návodu si ukážeme jak jednoduše vytvořit účet a vygenerovat měřící kód.

1) Google účet

  • Pokud již máte Google účet registrovaný můžete se rovnou přihlásit, v opačném případě musíte provést registraci.
  • Registrace je jednoduchá a intuitivní. Skládá se z vyplnění jména, hesla a uživatelského jména/e-mailu, který chcete použít.
  • Pokud chcete registrovat stávající e-mail od jiného poskytovatele (např. Seznam či firemní e-mail) tak stačí kliknout na tlačítko „Použít aktuální e-mailovou adresu“. V tomto případě se registrace prodlouží o jeden krok navíc a to kvůli potvrzovacímu e-mailu, který vám dorazí do schránky.

2) Registrace Google Analytics

Jakmile jste přihlášený do Google účtu, můžete začít s registrací samotné webové aplikace.

  • Pokud jste Google Analytics dosud nevyužili, bude nutné na první obrazovce kliknout na tlačítko „Registrovat“, čímž aktivujete tuto službu.
  • Zobrazí se následující registrační formulář. Předpokládejme, že chceme vytvořit měření pro webovou aplikaci, tudíž necháme zaškrtnutou dlaždici Web.

  • Vyplňte „Název účtu“ – jedná se hlavní název účtu, kde můžete mít i více projektů, typicky název klienta.
  • Vyplňte „Název webu“ – název konkrétního projektu (např. Web).
  • Vyplňte URL webu, nezapomeňte správně uvést protokol HTTP nebo HTTPS (na kterém by měla v dnešní době běžet většina webů).
  • Zvolte kategorii odvětví, do kterého spadá váš web.
  • Následně zvolte časové pásmo – ravděpodobně Česko.
  • Nakonec sjeďte dolů a klikněte na Získat ID měření.

3) Souhlas s podmínkami

  • Zvolte region (Česko).
  • Odsouhlaste obě políčka s podmínkami a klikněte na Přijímám.

 

4) Získání měřícího kódu

Google Analytics účet je nyní vytvořen.

  • Před sebou nyní vidíte číslo pro měření, které je unikátní kód pro váš web.
  • Měřící kód pro web, který je nutné umístit co nejvýše do části <head> ve vašem kódu na všechny stránky, které chcete sledovat.

V tomto jednoduchém návodu jsme předvedli, jak jednoduché je vytvořit měřící kód pro webovou aplikaci. Pokud si přesto nevíte rady s implementací nebo potřebujete pomoc, rádi vám zodpovíme dotazy a proto nás neváhejte kontaktovat.

Zajímá Vás víc?
Kontaktujte FIRA Media

Chcete pomoct
s vaším projektem?

Ozvěte se mi

Filip Vlkanova

filip@firamedia.cz
739278890