Pokud se bavíme o magické zkratce „SEO“ (Search Engine Optimisation), nejčastěji řešíme obsah webových stránek nebo klíčová slova. Často se však zapomíná na to, že i webdesign samotný a zejména jeho správná realizace hraje v rámci indexování stránek významnou roli.
Zaměření se na výše uvedené body je určitě nutnost, správný content nás určitě posune výše, pokud ale chceme mířit opravdu vysoko, neměli bychom web podcenit ze žádné strany. Spousta firem si dnes již uvědomuje, že „professional-looking design“ zvyšuje konverze a výsledky marketingového oddělení. Problém ale je, že se řeší zejména to, aby měl web našlapanou grafiku, dechberoucí animace a tak podobně. Ne, to nestačí! Webdesign musí být promyšlený a především správně technicky zrealizovaný. Proč? Protože extrémně ovlivňuje chování uživatelů na webu i hodnocení z pozice vyhledávačů.
Obrázky
Ano, je pravda, že jeden obrázek často vystačí za tisíc slov. Obrázky popřípadě videa dokáží v uživateli vyvolat emoci, kterou potřebujeme, tím nejjednodušším způsobem. Nesmíme ale zapomínat na to, že právě fotky a videa jsou tím největším balíkem souborů, který se musí na webu načítat a tím samozřejmě ovlivňujeme rychlost načítaní webu jako takového, což je jeden z hlavních parametrů, kterým se web samotný hodnotí.
Nesmíme tedy zapomínat na komprimování obrázků do požadovaného webového rozlišení a velikosti. Často může být taková komprimace na úkor kvality fotek. I to je však řešitelné různými overlay vrstvami, tudíž není komprimace tak znát.
Rychlost načítání stránek
Abychom pouze nemluvili o tom, proč byste rychlosti načítání stránek měli věnovat svou pozornost. Můžeme si to ukázat na pár číslech. Ta hovoří jasně. Rychlost načítání výrazně ovlivňuje bounce-rate. Jednoduše, čím déle se váš web načítá, tím větší je pravděpodobnost, že uživatel z webu odejde. Nebavíme se tu o minutách, ale o vteřinách. Každá hraje výraznou roli.
Navigace
Tato část působí spíše technicky, ale musí být správně vyřešena již při návrhu webdesignu. Pokud se uživatel na našem webu ztratí, nemůže najít co potřebuje, tak jej nadobro ztratíme. Pokud dopředu věnujeme navigaci dostatečný prostor a vyřešíme ji naprosto přehledně, vždy se nám tato snaha vrátí.
Propojení se sociálními sítěmi
Disponujete profily na sociálních sítích ať už se jedná o Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube atp.? Určitě je nezapomeňte implementovat i do vašich webových stránek. Propojením získáte prolink na sítě, kde se pohybují vaši potenciální zákazníci či obchodní partneři. I Google si všimne kde všude jste aktivní a budete působit mnohem důvěryhodněji.
Kódování
Že to nemá s webdesignem nic společného? Má. To jak se webdesign nakóduje hraje také výraznou roli. Určitě je potřeba sledovat aktuální trendy a používat nejmodernější technologie, jazyky atp.
Mít web nestačí. Stejně jako v rámci jiných služeb žádáte vždy tu největší kvalitu, chtějte i od svého webu maximální výkon. Často i drobné úpravy mohou webu výrazně pomoci. Nenahlížejte však na web jako na nástroj, který by měl být optimalizován pro vyhledávače, optimalizujte jej pro své návštěvníky. Tato aktivita se vám vrátí!