Ať už si to připouštíte nebo ne, váš web je vaším produktem a zároveň podporuje váš brand. Rychlost je kritický ukazatel. Web nemusí vyhrávat ceny za design, nepotřebuje mít spousty animací, videí a podobných „hezkých vylepšení“. Co ale potřebuje určitě, je rychlost.
Ještě před pár lety tomu bylo malinko jinak, internet byl obecně pomalý a lidé byli na internetu více trpěliví (pokud na internet vůbec chodili). V dnešní době vysokorychlostního internetu však tato bariéra odpadá a tento fakt se logicky odráží na chování uživatelů v online prostředí.
Zajímavým ukazatelem by mohla být statistika, kterou Google zveřejnil již o několik let dříve, která hovořila o tom, že snížením rychlosti načítání výsledků vyhledávání o pouhých 100 až 400 milisekund byl výrazně ovlivněn počet celkových hledání. Díky pomalejším výsledkům ubýval počet zadávaných dotazů. Ano, díky 100 milisekundám. A teď si představte, jak na tom jsme dnes.
Není tedy divu, že rychlost načítání webu je jedním z primárních parametrů Googlu pro skórování webových stránek a jejich následném zobrazování ve výsledcích vyhledávání.
Pravidlo 3 vteřin
Možná jste o tomto pravidle již slyšeli. Pokud ne, tak zjednodušeně říká to, že uživatel by měl do 3 vteřin zjistit, na jakém webu se nachází, k čemu mu to je dobré, případně jaké služby na daném webu najde. To se realizuje špatně, když se za 3 vteřiny web ani nenačte. Statistiky ukazují tristní výsledky. V průměru se úvodní stránka webu načítá 13 vteřin.
Proč mít web co nejrychlejší? Odpovědí může být další statistika. Google říká, že 53% uživatelů, kteří vyhledávají prostřednictvím mobilních zařízení, při pomalém načítání webu opouštějí požadovanou stránku již po 3 vteřinách.
Chcete vědět, jak na tom váš web co se rychlosti načítání jednotlivých stránek týče je? Použít můžete například nástroj GTmetrix.