5 důvodů, proč je Guest Blogging stále aktuální i v roce 2021

Obrázek v intru
tlačítko

Pokud sledujete trendy v online marketingu již zhruba od roku 2010, určitě si pamatujete na dobu, kdy všichni „online guru“ zmiňovali Guest Bloging jako mocný nástroj pro zvýšení autority a trafficu na vašem webu či blogu.

Co je vlastně Guest Blogging? Jedná se o techniku získání zpětného odkazu na váš web, prostřednictvím vámi napsaného článku, který je publikován na cizím portálu. Tím máte možnost zvýšit autoritu vašeho webu v očích vyhledávačů a zároveň traffic vašeho webu.

Téměř dekádu po té, co se poprvé začaly zmínky o Guest Bloggingu množit jako houby po dešti, již téměř o této technice neslyšíte. Platí však to, že již získávání odkazů skrze vlastní články na cizích webech nedává z pohledu budování odkazového portfolia smysl? Právě naopak! Tato praxe je stále aktuální a přináší vašemu webu řadu benefitů. Jakých?

1) Zvýšení autority vašeho webu

To jsme již zmiňovali výše, ale co to vlastně znamená? Algoritmy vyhledávačů indexují vaší webovou stránku dle různých kritérií. Jedním ze zásadních je odkazové portfolio. Tedy počet zpětných odkazů, které cílí na váš web. Pozor! Jde však o to, aby odkazy byly co nejvíce relevantní a mířily z kvalitních zdrojů. Čím lepší stránka na vás tedy odkazuje, tím lepší výsledek v rámci hodnoty TrustFlow můžete mít. Budování obsahu na cizích webech tedy může dávat veliký smysl. Samozřejmě pouze v případě, pokud chcete, aby váš web byl co nejlépe dohledatelný.

2) Udělejte skvělý první dojem

Je pravděpodobné, že prostřednictvím článku na jiné platformě oslovíte uživatele, které za a) nikdy neslyšeli o vaší firmě b) nenavštívili váš web c) neznají váš produkt či službu a tak bychom mohli pokračovat dál. Při troše štěstí se daný uživatel proklikne i k vám na web nebo alespoň získá nějaké povědomí o vašem brandu. Nepodceňujte to, jak funguje nákupní proces uživatele. Občas opravdu stačí, že váš brand někde viděl a podvědomě může při hledání produktu či služby, kterou také nabízíte, zamířit při výběru z více možností na váš web.

3) Získáte nové nápady pro další budování obsahu

Tím, že získáte nové publikum, zapojíte se budováním obsahu pro novou komunitu, získáte zároveň mnoho nových kontaktů a spojení. Můžete je využít pro vzájemné rozhovory, získání nových nápadů na články, feedback na služby či produkty atp.

4) Budování fanouškovské základny na sociálních sítích

Pokud budete publikovat článek na významně autoritativní web, který články zároveň sdílí i prostřednictvím svých účtů na facebooku, instagramu, twitteru, linkedinu či na dalších sociálních sítích, zvyšuje se pravděpodobnost, že uživatelé budou dále sdílet váš obsah a zároveň, že pokud se jim bude líbit, mohou se snáze stát i vašimi fanoušky.

5) Lidé budou opravdu ČÍST to, co píšete

Pokud budete psát obsah pouze na váš web, dobře. Určitě si k němu v průběhu času uživatelé najdou cestu. Proč to ale nepodpořit? Na svém blogu můžete „střílet do všech stran“ (u nás například SEO, UX, Design, Linkbuilding atp.), kdežto na specializované weby můžete oslovit cílovku mnohem snáz. Uživatelé daný web navštěvují ze svého vlastního rozhodnutí. V době, kdy mají čas a chtějí konzumovat obsah daného média. Proto je mnohem větší pravděpodobnost, že daného uživatele oslovíte a do budoucna z toho můžete jen a jen profitovat. Ať už „pouze“ zvýšením odkazového portfolia, konverzí uživatele v zákazníka nebo posilováním brandu.

Chtěli byste publikovat článek v našem blogu? Napište nám na info@firamedia.cz a pravděpodobně se nějak domluvíme. Samozřejmě však záleží na obsahu a zaměření daného článku.

Zbývá jediné. Pojďme spojit síly.