Analýza klíčových slov a informační architektura

Obrázek v intru
tlačítko

Co si představit pod analýzou klíčových slov

Odrazit se můžeme od klasické definice analýzy .“Metoda zkoumání složitějších skutečností rozkladem na jednodušší”. Ani analýza klíčových slov není výjimkou. Zjednodušeně si můžeme pod touto analýzou představit sběr dat (co lidé vyhledávají skrze vyhledávače Google, Seznam atp.. Jak kladou své dotazy), který je následně analyzován z různých pohledů, pro různé cíle (informační architektura, obsahová strategie, copywriting atp.).

Již ze začátku je však potřeba si říct, že již dávno neplatí to, že by se obsah webu měl zaměřovat pouze na klíčová slova. Pryč jsou časy kdy stačilo v jednom odstavci vypsat 20x vypsat klíčové slovo a daná stránka v SERPu (výsledek vyhledávání) letěla vzhůru. Dnes jde o kvalitní, unikátní, strukturovaný obsah, který uživateli přináší nějaký užitek. Analýza klíčových slov nám však může napovědět v tom, na jaký obsah se zaměřit, jaké jsou trendy, jak navrhnout web, jak vystavit marketingovou kampaň atp.

Jaké informace je možné zjistit

Pomocí různých nástrojů jsme schopni od Googlu popř. Seznamu vytáhnout například následující data.

  • Klíčová slova v různých slovních spojeních (základ WEB = Tvorba webových stránek Hradec Králové; Webové stránky jednoduše; Cena webových stránek; Vývoj webových stránek…)
  • Měsíční hledanost daného slova prostřednictvím daného vyhledávače
  • Konkurenci. Orientační cenu, kterou bychom museli minimálně vynaložit na to, abychom mohli na dané slovo cílit PPC kampaň. Dokážeme tak odchytat zajímavé slovní spojení, na které málokdo cílí a dostat se do popředí vyhledávání (např. sepsat článek na dané téma)
  • Lokalitu. Pokud nám jde o mezinárodní projekt, určitě může být tato metrika zajímavá.

Samotný sběr dat ovšem nestačí. Ve chvíli kdy surové data máme, je potřeba je zasadit do souvislostí. Vždy však záleží na tom, pro jaký účel je analýza klíčových slov zpracovávána. Pokud pro účely blogu, tak hledáme vhodné příležitosti pro sepsání článku. Pokud pro marketingovou kampaň, hledáme zajímavé spojení, které jsou zároveň co nejméně konkurenční. Pokud pro informační architekturu, dokážeme určit priority jednotlivých služeb či stránek na našem webu a tak podobně.

Co je informační architektura

Informační architektura je nedílnou součástí informatiky. O co v ní jde?

  • jednoduché a účelné třídění informací
  • efektivní uspořádání informací
  • správné pojmenování

Ve své podstatě se jedná o stavbu webových stránek, portálu nebo e-shopu jako takového. Správná informační architektura nám usnadňuje vyhledávání informací, produktů atp., zároveň tak vede i ke zvýšení zisků a brandového podvědomí.

Nejčastěji (v ideálním případě) vychází z Analýzy klíčových slov. Můžeme z ní vyčíst, na co se lidé ptají a následně zjistit, jestli pro daný dotaz máme na stránce optimální odpověď. Můžeme dle ní pojmenovávat kategorie, podkategorie. Můžeme z ní vycházet pro lepší obsahovou strategii, popisky, ale i pro marketingové kampaně atp.

 

Zpracování analýzy klíčových slov i informační architektury je časově poměrně náročné. U velkých projektů či e-shopů se však jedná o nezbytnou součást předimplementačního procesu. I relativně malé weby však tímto můžeme posunout před konkurenci.

Jestliže přemýšlíte o tvorbě nového webu, rádi vám s tím pomůžeme. Pokud byste však měli zájem pouze o konzultaci nebo zpracování dané analýzy, určitě se nám také ozvěte a domluvíme se.

 

Zbývá jediné. Pojďme spojit síly.