Barva vyvolává emoci. Jaká uklidňuje a jaká je vhodná pro konverzní prvky?

Obrázek v intru
tlačítko

Barvy a jejich význam se prolínají celou historií lidstva a není žádnou novinkou, že každá barva evokuje v každém jedinci nějakou emoci – ať už pozitivní či negativní. Proto se vyplatí i v rámci tvorby webových stránek myslet nad správně zvolenou kombinací barev a zároveň jich nekombinovat příliš mnoho. Vždy je potřeba myslet na návštěvníka/uživatele.

V nedávno zveřejněném průzkumu, který provedla papírnická firma G.F Smith, můžeme nalézt výsledky toho, jak na lidi subjektivně působí konkrétní typy barev. V rámci výzkumu byly lidem prezentovány různé odstíny rozličných barev, ke kterým měli přiřadit emoci, kterou si při dané barvě vybaví. Průzkumu se účastnilo více než 26 000 lidí z celého světa.

  • Nejvíce uklidňující barva – Tmavě modrá
  • Luxus – Fialová
  • Budoucnost – Odstíny zelené
  • Emoce/Akce – Červená a oranžová

Říkáte si, k čemu mi jsou tato data na webu dobré? Interpretace je již na vás, ale pokud vybíráte barvu pro konverzní prvky, bylo by dobré cílit na výraznější, akčnější, barvy. Pokud se zabýváte zdravím, wellbeingem atp. dávalo by smysl se zaměřit na odstíny modré a zelené.

Variací je spousty, stejně jako průzkumů. Tyto výsledky se ovšem velice opakují, není proto od věci se na pár minut zastavit a zamyslet se nad správnou volbou barev i na vašem webu.

Zbývá jediné. Pojďme spojit síly.