Potřebují ještě „kreativci“ a freelanceři v době sociálních sítí osobní webové stránky?

Obrázek v intru
tlačítko

Ať už jste kreativní v jakékoli online sféře (ale i offline) – webdesign, copy, postprodukce, bannery atp. – a pracujete takzvaně „samy na sebe“, tak v minulosti bylo takřka nutností mít i své osobní webové stránky, na kterých bylo možné prezentovat svou práci a zároveň dát možnost ostatním vás kontaktovat. Platí toto však i dnes, v době sociálních sítí?

Art directoři, manažeři, agentury… Všichni dnes hledají kreativní lidi v první řadě prostřednictvím instagramu, pinterestu, facebooku a dalších specificky zaměřených sociálních sítí. A je pravda, že tvorba webu zabere mnohem více času, než vytvoření profilů na daných platformách.

Získání klientů tak pro freelancery nebylo nikdy jednodušší, protože kolem sebe dokáží svou prací (pokud je dobrá) vybudovat zajímavou komunitu, ze které se snáze „rekrůtují“ nové projekty. Jste pořád v kontaktu se světem, sbíráte neustále zpětnou vazbu, prezentujete svůj progresm a v neposlední řadě můžete nechat uživatele nahlédnout i pod pokličku tvorby daného „produktu“.

Zároveň dokážete lépe poodhalit to, jací opravdu jste, to jaká je vaše osobnost. Což může mít často velice kladný dopad na to, zda se s vaší prací dokáže potenciální klient identifikovat, respektive zda si vás zařadí do škatulky těch, se kterými by se mu dobře pracovalo.

Vlastnictví a informace

Zdálo by se, že webové stránky pro prezentaci vlastní práce jsou již přežitek. Buduji si přeci komunitu, odhaluji svou osobnost, každý mě může oslovit přímo…

ALE. Jsou zde dva základní problémy.

1) Ztrácíte kontrolu nad svým obsahem

Jelikož všichni souhlasíme s tím, že vypostovaný obsah je majetkem dané platformy, tak do jisté míry ztrácíte kontrolu nad tím, jak bude s dílem naloženo. Zároveň neuděláte vůbec nic, když vám účet někdo hackne, zabanuje, smaže nebo když celá platforma ukončí své fungování.

2) Nedostatečný obsah

Pokud vám jde o získání nových klientů/zakázek, tak určitě narazíte na to, že byste rádi popsali vaší konkrétní práci trošku podrobněji. Jak jste se dobrali k výsledku, na jaké úskalí jste narazili, jak jste jej vyřešili, čím je unikátní, proč by to mělo zajímat právě toho uživatele, který obsah konzumuje atp. To na sociální síti zvládnete jen obtížně. Respektive vypsat se můžete jak je libo, ale na sociální sítě lidé nechodí číst slohy. Pokud to však uživatele zajímá a chce vědět víc, je dobré mu nabídnout alternativu. Tedy obsah na vlastních webových stránkách. 

Pokud chcete svou práci prezentovat komplexně, tak určitě využijte veškerých možností, které jsou dnes k mání. Sociální sítě jsou skvělým „entry pointem“, ale pokud o sobě a své práci chcete říct víc, chcete dát opravdový důvod potenciálním klientům v tom, proč s vámi spolupracovat, tak určitě nezapomínejte ani na vaší online webovou prezentaci! Jo a když jsme u toho, rádi vám s tím pomůžeme… 🙂

Zbývá jediné. Pojďme spojit síly.