Linkbuilding

Zvyšování odkazového portfolia potažmo autority webu.
Obrázek v intru
tlačítko

Základ v kostce

Linkbuilding neboli budování odkazového portfolia. Oba výrazy pro vás mohou být neuchopitelné. To však nic nemění na tom, že se jedná o velice důležitý parametr pro zvyšování autority vašeho webu a tím i jeho dohledatelnosti.

O co se jedná? Google a další vyhledávače hodnotí weby na základě řady parametrů. Weby, které mají vyšší hodnocení, mají logicky větší šanci na dohledatelnost, tudíž na větší traffic, větší konverze. Jednoduše by nám mělo jít vždy o to, aby byl web co nejlépe hodnocený v očích vyhledávačů.

K tomu nám může pomoci právě budování odkazového portfolia. Z našich zkušeností víme, že poměrně výrazně.

Abychom správně linkbuilding pochopili, je potřeba se hodnocení webu podívat z pohledu vyhledávače. Pokud robot vidí, že je na váš web odkazováno z mnoha dalších, autoritativních, webů (nebo ze sociálních sítí a podobně), dokáže si vyhodnotit, že se pravděpodobně jedná o web, který nabízí relevantní informace a hodnotí jej pozitivněji. Proto je i větší šance, že jej následně nabídne uživatelům jako odpověď na dotaz, který pokládají v rámci daného vyhledávače.

Slovo autoritativní bylo uvedeno schválně. Dříve fungoval objem. Tudíž fungovalo zanesení webu do různých katalogů a podobně, které dokázaly generovat stovky a tisíce odkazů. To je však již historie a takové odkazy jsou naopak penalizovány. Googlu jde především o kvalitu. Je tedy důležité se snažit o to, abyste budovali co nejkvalitnější portfolio odkazů a ideálně docílili organického sdílení (lidé sdílí odkazy svépomocí).

Je proto potřeba zkoumat potenciál partnerské domény, volit vhodný postup (výměna odkazů, placené vložení, propojení s publikováním článku a podobně), porovnávat s konkurencí, analyzovat historický, současný, budoucí stav, organizovat…

Jedná se o komplexní problematiku, se kterou máme bohaté zkušenosti a dokážeme vám jak poradit, tak pomoct realizovat. Určitě je také potřeba zmínit, že výsledky se neprojeví hned, ale věnovaný čas se určitě z dlouhodobého hlediska vrátí a zúročí. Zajímavou ukázku z praxe můžete nalézt v níže uvedeném článku.

 

Stručně, jasně, výstižně

  • Analýza
  • Realizace
  • Reporty
  • Analýza aktuálního stavu
  • Rekognice příležitostí
  • Stanovení strategie
  • Zvýšení organické návštěvnosti
  • Zvýšení hodnocení webu
  • Analýza vývoje v čase
  • Posílení pozice na trhu
  • a spoustu dalšího…
Zbývá jediné. Pojďme spojit síly.