Blog

  • Blog
  • SEO
  • 7 tipů, jak udělat vaší stránku více SEO-Friendly
7 tipů, jak udělat vaší stránku více SEO-Friendly

7 tipů, jak udělat vaší stránku více SEO-Friendly

Pokud jste se již někdy zajímaly o to, jak zlepšit postavení vašeho webu v rámci vyhledávání, tak jste určitě narazili na magickou zkratku SEO. Jedná se o soubor technik, kterými můžeme docílit lepší dohledatelnosti webu.

Zde bychom rádi trošku odbočili a to z důvodu krátkého vysvětlení, jak se vůbec výsledek vyhledávání sestavuje. Již dávno totiž neplatí to, že stačilo říct – chci být první ve vyhledávání na dotaz XYZ. Takto to již dnes nefunguje. Stejně jako roste obsah na internetu, musí i vyhledávače (mluvíme zde nejčastěji o Google) neustále zdokonalovat svůj algoritmus. Pokud dnes zadám nějaký dotaz do vyhledávání a zcela totožný dotaz zadá i můj soused, výsledek a pořadí odkazů bude zcela odlišný. Proč? Google totiž výsledky vyhledávání (a nejen je) personalizuje dle dat, které o konkrétním uživateli má. Pokud vidíte svůj web velice vysoko a zároveň vám přijde, že to vůbec nereflektují statistiky návštěvnosti, zkuste si dotaz položit v anonymním režimu prohlížeče. Pravděpodobně zjistíte, že se váš web nachází na zcela jiných pozicích. Vyšší postavení může být dáno tím, že na svůj web často chodíte sami a tím je pro Google tento web pro vás relevantnější.

Dále se také setkáváme s požadavkem – hlavně nám tam zapněte SEO. Jak jsme si řekli v prvním odstavci, SEO je soubor technik, kterými můžeme optimalizovat postavení našeho webu v rámci vyhledávání. Nedá se jen zmáčknout magické tlačítko a tím přeskočit weby, které již několik let budují svůj obsah. Aby bylo SEO co nejefektivnější, musí být v první řadě web realizován správně technicky. Musí být responzivní, rychle se načítat, mít správně zvolenou informační architekturu, správně strukturovaný obsah atp. Zároveň je však řada technik, na které nepotřebujete pomoc agentury a můžete si výrazně pomoct i sami.

1) Dobře zvolená klíčová slova

Ne, již neplatí to co v minulosti. Již se ve vašich textech nemusí opakovat pouze klíčová slova. Google je již dnes chytřejší a umí si rozklíčovat obsah a rozhodnout, zda má pro uživatele nějaký užitek. Každopádně je dobré vědět, jaká slova jsou pro váš byznys klíčová a dle toho budovat obsah na blogu nebo správně kategorizovat produkty či služby. Je nutné se odprostit od toho, že váš byznys znáte nejlépe. Vžijte se do kůže uživatelů a snažte se jim obsah uzpůsobit tak, aby vždy nalezli to co hledají, aby jim váš článek pomohl atp. K odhalení toho, o čem například psát, by vám mohla krátká analýza klíčových slov. Pokud potřebujete s „klíčovkou“ pomoct, ozvěte se nám.

Zkuste ale dodržet alespoň pár drobných tipů. URL každé stránky by měla obsahovat vhodné klíčové slovo. Samotná URL by měla být přehledná. Používejte klíčové slovo v titulcích a zejména v prvních odstavcích textu. Jak jsme již uvedli výše, nikdy ale nespamujte. Nezadávejte nikdy více klíčových slov, než je potřeba.

2) Optimalizujte obsah webu

Dost bylo řečeno již v předchozím bodě. Zamyslete se především nad tím, jak pomoct svým uživatelům. Dobrou technikou je začínat články číslem – 10 tipů jak… nebo Jak udělat… Krok za krokem…

3) Výjimečný obsah

Buďte kreativní, nápomocní a hlavně zkuste udržet určitou pravidelnost v rámci přidávání nových článků. Jak už je z obsahu výše zřejmé, obsah na vašem webu by měl být psán pro uživatele, ne pro vyhledávače. Musí mít pro vaše čtenáře/uživatele/zákazníky vysokou přidanou hodnotu. Nejen že si Google umí vyhodnotit relevantní a zajímavý obsah, ale v dnešní uspěchané době musí váš článek především zaujmout a pomoct.

4) Unikátní obsah

Toto je velice důležitý bod. Často se setkáváme s tím, že si majitel webu myslí, že pro budování obsahu stačí přebírat články z jiných zdrojů. Toto je bohužel cesta, která vede do slepé  uličky. Google samozřejmě ví, jaký z článků byl na internet vložen jako první a ty následující bere jako duplikát. Takový obsah nemá velkou váhu a rankingu vašeho webu určitě nepomůže. Buďte vždy unikátní. I když narazíte na zajímavý obsah, který by se mohl hodit vašim uživatelům, vždy se jej snažte podat vlastními slovy.

5) Rychlost načítání webu

Ano, toto je spíš na vývojáře vašeho webu, ale i vy si můžete dát pozor na to, aby do článků nebo například galerií nebyly přidávány extrémně velké obrázky, gify, videa a tak podobně. Prostě se snažte vyhnout všemu, co by mohlo zpomalit načítání webu.

6) SEO-Friendly URL

Pokud máte možnost v administračním rozhraní editovat url nebo se sama sestavuje z titulku dané stránky, dejte si záležet na tom, aby byla URL co nejhezčí. Má to velký vliv na hodnocení webu. Vyhněte se prapodivným znakům či číslům. URL je první, co roboti vyhledávačů vidí a na základě čeho se rozhodují jak web indexovat. Zároveň pozor i na délku url, drže ji v rozumných mezích. Všeho moc škodí. O tom, co může způsobit špatná práce s titulky jsme psali v jednom z předchozích článků (TADY).

7) Méně JavaScriptu je mnohdy více

Toto je určitě již na agenturu, ale často se to odvíjí od požadavků klienta. Čím méně JavaScriptu, tím lépe si robot projede veškerý obsah. Zároveň předcházíme tomu, aby se obsah načítal déle než je nutné.

Zajímá vás víc nebo máte zájem o nový, moderní web? Určitě se nám ozvěte a společně navrhneme to, jak váš web posunout na novou úroveň.

Napište nám

Máte zájem o vytvoření nového webového řešení, nezávaznou konzultaci nebo třeba jen dotaz? Neváhejte nám napsat, jsme tu pro vás.

  • Adresa

    Brněnská 700/25
    Hradec Králové 500 06

    Fakturační údaje:

    FIRA Media s.r.o.
    Štrossova 1033
    Pardubice 530 03
    IČ: 04948475
    DIČ: CZ04948475

  • Telefon
  • E-mail

Zde můžete přiložit soubor (např. specifikace projektu)

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.